Tuesday, December 15, 2009

KEM SUPER SYABAB 2009

Dewan Pemuda PAS Kawasan Padang Serai melalui Jabatan Pembangunan Pelajar (JPP) sekali lagi berjaya menganjurkan satu lagi program yang disasarkan kepada anak-anak ahli PAS. Program yang diberi nama KEM SUPER SYABAB (KSS) ini telah diadakan pada 12 dan 13 Disember 2009 di Hutan Lipur Ulu Paip, Kulim.

Program 2 hari 1 malam ini berjaya menghimpunkan para peserta seramai 18 orang yang merupakan alumni Akademi Perwarisan PAS siri 1 hingga 3. Program yang julung-julung kali diadakan ini bertujuan untuk melahirkan remaja yang cemerlang dan seimbang dari perlbagai aspek seperti intelektual, spiritual, mental dan fizikal.

Sebanyak pelbagai modul dan latihan dalam kumpulan (LDK) telah dilaksanakan seperti taaruf dan pembentukan organisasi, mission and action, riadah pondok-pondok, cinta ayah ibu, burung hantu, kembara rimba dan rekreasi dakwah. Pengisian kuliah subuh, zohor, asar dan mahrib juga diadakan bagi menambah ilmu dan mebina fikrah dan thaqafah di dalam diri setiap peserta.

Secara keseluruhannya program ini telah dapat dilaksanakan dengan jayanya. Kejayaan program ini adalah hasil kerjasama yang baik daripada AJK Akademi Pewarisan PAS, Renjer dan Unit Amal dan Nisa’ kawasan Padang Serai yang sama-sama bertungkus lumus memastikan program ini berjalan dengan lancar. Harapan kami untuk memberikan pendedahan kepada para peserta kepada amal jamai, konsep fokus dan fikir, ketahanan diri, cintai Allah, Rasul dan ibu bapa dan muhasabah diri telah terlaksana apabila hasrat dan azam peserta disuarakan di akhir program.

Maklumbalas yang diterima dari para peserta sangat memberangsangkan. Harapan mereka agar program seumpama ini akan dilaksanakan lagi pada masa akan datang memberikan semangat dan perangsang kepada para ahli jawatankuasa untuk menganjurkan program seumpama ini lagi pada masa-masa hadapan dengan penambahan modul peningkatan dalam bidang akademik.

No comments:

Post a Comment