Friday, November 09, 2007

Polis Akan Bantu Mengawal Perhimpunan 100 000 Rakyat



oleh : Amin Iskandar @ Black http://aminiskandar.wordpress.com


Tinggal lagi beberapa jam sahaja lagi Dataran Merdeka akan dibanjiri oleh ratusan ribu rakyat yang menjadikan warna kuning sebagai simbol penyatuan. Anwar Ibrahim, Tuan Guru Nik Aziz, Tuan Guru Abdul Hadi dan Lim Kit Siang telah memberikan komitmen untuk menggepalai Perhimpunan Raksaksa yang dijangka akan melebihi angka 100 000.

Malam telah bertemu dengan ramai rakan-rakan dari luar Kuala Lumpur. Ramai yang telah sampai. Amaran-amaran polis yang dimainkan oleh media arus perdana agar rakyat tidak menyertai Perhimpunan Raksaksa anjuran BERSIH sedikitpun tidak dihiraukan oleh bakal peserta. Semuanya sudah muak dengan taktik-taktik lama malahan ianya telah bertukar menjadi promosi besar-besaran.

Rakan-rakan dari Sabah dan Sarawak juga telah membanjiri Kuala Lumpur dan akan bersama-sama kita. Aktivis-aktivis dari Thailand, Indonesia, Filipina, Korea Selatan, Jepun, Amerika Syarikat, England, India dan Mongolia sedang melakukan persiapan terakhir dan sering menghubungi saya dan Badrul untuk meng”update”kan situasi mereka.

Sebenarnya media arus perdana telah memanipulasi kenyataan polis. Pihak polis sebenarnya akan membantu mengawal lalulintas bagi menjayakan Perhimpunan 100 000 rakyat anjuran BERSIH. Memang benar 4000 orang anggota polis akan dikerahkan untuk menjaga Dataran Merdeka. Maklumlah hadirin yang hadir dijangka melebihi angka 100 000 orang.

Sekatan jalanraya yang dilakukan oleh polis bukanlah untuk menangkap aktivis atau rakyat yang hadir, mereka sebenarnya mahu menangkap agen-agen provokasi yang diupah oleh UMNO, MCA dan MIC yang takut dengan arus kebangkitan rakyat.

Jadi rakyat tidak perlu takut untuk menghadiri Perhimpunan Raksaksa yang akan menjadi pemangkin kepada Arus Perubahan yang semakin hari semakin membesar. Terima kasih diucapkan kepada Pihak Polis kerana sudi membantu menjayakan Perhimpunan Bersejarah ini. Jangan percaya Utusan Melayu, TV3, The Star, NST dan semua media arus perdana. Bacalah blog dan website yang melaporkan berita-berita yang sahih!!!

No comments:

Post a Comment