Tuesday, December 26, 2006

Aktiviti edaran risalah di pasar malam - Labu Besar pula

Isnin, 25 Disember 2006 - DPPKPS di bawah anjuran Lajnah Penerangan sekali lagi dengan konsisten bergerak dalam misi ekspedisi dakwah ke kawasan sekitar Padang Serai. Kali ini lokasi pilihan adalah pasar malam Labu Besar. Berbekalkan Buletin DPPKPS, Bilangan 5, AJK Dewan Pemuda PAS Kawasan Padang Serai dengan disertai beberapa ahli pemuda cawangan sekitar telah menyertai program ini.

Program yang bermula sekitar jam 6.20 petang ini bertujuan untuk menyebar luaskan aktiviti penerangan dan dakwah secara sederhana dengan mengambil kira golongan sasaran awam yang berkunjung ke pasar-pasar malam. Program bulanan ini juga mengambil saranan YB Ketua Pemuda PAS yang menghendakkan Pemuda PAS untuk bertindak selaku duta penyelamat dan kasih sayang.

Respon dalam program kali ini amatlah baik. Sehingga risalah yang diedarkan habis dengan begitu pantas sekali. Terdengar juga rungutan sesetengah pengunjung/peniaga yang tidak berkesempatan untuk mendapatkan risalah tersebut.

Mudah-mudahan usaha kecil ini ada nilaian di sisi Allah dan dengan usaha kecil ini juga moga-moga dapat menggerakkan hati masyarakat yang menerimanya untuk melakukan perubahan ataupun lebih dekat dan memahami Islam, Insya-Allah...

No comments:

Post a Comment