Wednesday, April 25, 2007

DPPKPS Johan Futsal Piala Ketua Pemuda PAS Kedah 2007!!

Sabtu, 21 April 2007 - Bertempat di Gemilang Futsal, Sg Petani Kedah, satu Kejohanan Futsal Ukhuwwah Piala Ketua Pemuda PAS Negeri Kedah telah dilangsungkan. Pertandingan yang hanya membabitkan AJK Dewan Pemuda PAS Kawasan-kawasan ini telah disertai oleh 11 kawasan dalam negeri Kedah serta pasukan dari Exco Dewan Pemuda PAS Negeri Kedah.

Dengan 12 buah pasukan yang masuk bertanding, semua perlawanan telah berlangsung dalam suasana yang muhibah dan penuh ukhuwah. Pengarah program iaitu Pengerusi Lajnah Sukan DPP Negeri, Ustaz Yusof Awang telah menekankan peri pentingnya aktivis Pemuda bergiat aktif dalam semua lapangan termasuklah dalam bidang sukan. Di samping itu penganjuran kejohanan tersebut adalah bertujuan untuk mengeratkan ukhuwwah sesama AJK DPP kawasan di seluruh negeri Kedah setelah berlangsungnya pemilihan kepimpinan baru DPP kawasan masing-masing.

Piala Ketua Pemuda PAS Kedah 2007 telah dimenangi oleh Dewan Pemuda PAS Kawasan Padang Serai yang telah menewaskan DPP Kawasan Alor Setar dalam perlawanan akhir dengan keputusan 2-1. Sebelum mencapai kejayaan tersebut, DPPKPS telah bertemu DPP Kawasan Pendang dengan kemenangan 7-0, diikuti lawan berikutnya DPP Kawasan Sik dengan kemenangan 5-0 sebelum bertemu DPP Kawasan Kuala Kedah dalam saingan separuh akhir yang berkesudahan kemenangan 4-0.

Tahniah diucapkan kepada semua pemain-pemain futsal DPPKPS yang berjaya mengharumkan nama Padang Serai. Mudah-mudahan pencapaian ini akan melonjakkan lagi semangat dan gerak kerja di peringkat kawasan. ALLAHUAKBAR!!

No comments:

Post a Comment