Friday, September 08, 2006

Futsal persahabatan - DPPKPS vs Cawangan Bukit Sarang Ayam

6 September 2006, Futsal Kulim - "Mukmin yang kuat itu adalah lebih disukai oleh Allah daripada mukmin yang lemah", "Akal yang sihat daripada tubuh badan yang sihat". Beberapa pesan daripada junjungan besar Rasulullah SAW untuk ummatnya menjaga kesihatan diri masing-masing.

Atas kesedaran itu, Dewan Pemuda PAS Kawasan Padang Serai telah menganjurkan satu perlawanan futsal persahabatan dengan Pemuda Cawangan Bukit Sarang Ayam di arena futsal Kulim, Kelang Lama.

Perlawanan persahabatan ini juga bertujuan mengeratkan ukhuwah di antara pemuda kawasan dengan pemuda cawangan. Hubungan yang baik ini perlu untuk menjamin kesinambungan gerak kerja di peringkat kawasan ke cawangan. Perlawanan menarik ini berakhir dengan kemenangan di pihak cawangan Bukit Sarang Ayam dengan jaringan 10-5.

Walaupun tewas, Pemuda Kawasan berazam untuk meningkatkan prestasi dalam siri perlawanan akan datang. Moga-moga dengan usaha yang kecil ini mendapat redha Allah dan seterusnya memperkasakan penggerak pemuda di seluruh kawasan Padang Serai ini, Insya-Allah!!!

No comments:

Post a Comment